dream high 2

memandangkan tajuk dia macam seakan-akan sama dengan apa yang aku rasa sekarang ni, iaitu aku nak menjadi seorang yang bercita-cita tinggi. every single day, i just want to make my life more precious and cheerful. but, it look like was very tough to do that! every minute, every second i always look at myself what i'm gonna to be. ok, let's enough with this 'dream high'!

korang tahu kan wujudnya satu laman web yg semuanya ada drama korea iaitu maduu. kalau tak tau klik sini. tapi dia kena register dulu baru boleh menonton ok? aku sekarang ni disebabkan dah tak ada kerja sangat jadinya cuma tengok drama dream high ni la. hah, itu sebab tajuk entri ni dream high, yg mula-mula tu cuma pendahuluan semata-mata. drama ni nampak macam typical seperti drama yang lain-lain. biasa la kalau dia suka orang ni, orang ni suka orang tu. orang tu pulak suka orang itu ini. tak gitu? standart la kan. tapi drama ni ada la juga selitkan pasal impian diaorang dari segala aspek. impian diaorang cuma satu iaitu nak jadi penyanyi.


heroin dia ni sebenarnya aku rasa tak ada la pandai sangat menyanyi. tapi disebabkan dia rasa dia ada talent and passion, tu yang dia nak sangat belajar dekat sekolah ni. aku dah tengok sampai episod 8 ni, hye song ni pandai buat lagu tau. hero dia pulak memang sangat la pandai nyanyi. lagipun memang dia penyanyi pun kalau kat luar. satu yang aku suka dalam watak dia ni sebab dia tak nak popular walaupun suara dia not bad la. macam mana tu? orang sekarang kan nak popular dulu walaupun suara biasa-biasa je. alahai, muka ada, pakej ada buat apa nak heran kan? haha


ni hero dengan heroin dia. jin yoo jin dengan shin hye song. 


yang laki ni aku rasa bak up hero. cewahh! ala, dia ni saja nak menyedapkan jalan cerita. satu aku nak cakap pasal dia ni, nama dia JB tak silap. dia dah popular sebenarnya tapi agensi dia suruh attend sekolah balik sebab buat hal. cuba tengok baju dia tu lain dari budak yang lain. perasan popular la tu kot. haha.


yang perempuan ni macam biasa la kalau ada yang baik mesti ada yang jahat bukan? tapi aku rasa akhirnya mesti dia da jadi baik. nama dia dalam cerita ni Lian. nasib tak Lion. hee~ kerja dia cuma nak jadi popular dan sabotaj orang. 

kehidupan dia orang penuh dengan unsur-unsur bersaing semata-mata nak dapatkan tempat untuk jadi penyanyi. tapi pada masa yang sama terpkasa protect kawan-kawan dia orang. layankan je la drama ni sementara ada masa. yang aku dah tengok ni baru sampai episod 8, there is half more to end this drama. you know what, when i analyse the date of the whole episode, the last episode is on 22 march! arghhh, i still can't imagine on what happen to me on that day. i hope everything is ok :)




terima kasih daun keladi :)

No comments:

Post a Comment