rindu kau!

         


 dulu, aku selalu kutuk belakang-belakang kat sorang budak ni. let me name by R. aku selalu pergi tuisyen dengan dia dari form 1 sampai form 4. kat mana aku pergi mesti dia ada kecuali dekat sekolah. mesti pelik kan kenapa aku tak rapat dengan dia bila dekat sekolah. mungkin aku rasakan yang aku ada kawan yang lebih baik dari dia. aku ingat lagi waktu form 3 dia ada mintak nak ajarkan subjek sejarah. so, kita orang decide lepas sekolah, nak stay untuk study group. yang kelakar nya kita orang berdua je kot.

waktu form 4 dia dah tak satu kelas dengan aku. aku dah masuk kelas yang agak ramai top student sekolah. lagipun waktu tu, aku memang dah tawar hati nak sambung form 4 dekat sekolah yang sama. aku just terima apa yang terjadi dekat aku masa tu. sampai kan nak buat homework pun dah tak lalu. pandang lagi la tak. nak dijadikan cerita waktu mid year exam punya result keluar, aku rasa macam nak menangis sampai air mata darah dah. yela, dulu waktu aku form 3 senang-senag je aku nak perform. so, kawan aku yang R ni pun datang tenangkan hati aku. aku menangis depan dia! seriously, aku menagis dowhh.

aku kalau dengan dia mesti tak nak kalah. tak kira la lawan cakap ke, gaduh manja-manja ke, jeling-jeling sampai nak juling ke, tarik-tarik rambut sampai gugur rambut tu ke. dua-dua mesti nak menang. ada tuh kalau lawan cakap sampai benda yang tak logik pun kita orang boleh bahaskan. pasal pakcik sapu sampah kat area sekolah pun boleh jadi masalah.haha.

hurm, bila aku dah mulakan hidup baru ni, baru aku sedar yang dia sentiasa ingat dekat aku. aku akui yang dia tak adalah serapat aku dengan geng-geng aku, tapi dia rapat dengan aku kalau aku perlukan tempat nak luahkan hati. kadang- kadang rasa macam aku main-mainkan dia pulak. aku harap kau tak fikir macam tu wahai R :)

sekarang nih, dia sentiasa keep in touch dengan aku.  tak pernah dia tak reply mesej aku. dia juga la yang bagi present dekat aku sebelum pindah. orang lain tak buat macam tu pun. kau sorang je kawan. ikhlas dari hati aku, aku nak mintak maaf la kalau aku ada kutuk ko berbakul-bakul sebelum ni.

terima kasih daun keladi :)

No comments:

Post a Comment